torstai 18. joulukuuta 2008

Kirkonrotta

Tässä simulaatiopelissä on tarkoitus ottaa koe-eläinlaboratoriosta karanneet rotat kiinni, ennen kuin ne pääsevät karkuun ja mahdollisesti valloittavat tai tuhoavat maailman.

Pelin päähenkilö on jonkinlainen metsästäjä, vähän niinkun se blade runner siinä science fiction -elokuvassa, ainoana poikkeuksena päähenkilö metsästää rottia. Kun päähenkilö näkee rotan hänen tulee juosta pääohjaustalululle ja huuta ohjauskomento, joka kuuluu "se-ja-se rotta nähty!" Tätä päähenkilön tulee jatkaa niin pitkään kunnes kaikki rotat on löydetty.

Hankalaksi tämän tekee sen että jos joku rotta pääsee pelaaja ennen pääohjaustalululle voi hän ohjelmoida pelin uudestaan huutamalla "kaikki rotat pelastettu". Tästä syntyy helposti itseään ruokkiva kierre, eikä pelaaja pääse metsästäjän roolihahmosta eroon, vaan joutuu yhä uudestaan ja uudestaan etsimään rottia.

Atmosfääri tässä pelissä on hirvittävän jännittävä, kun ei voi koskaan tietää mistä rotta hyppää esiin ja alkaa juosta kohti pääohjaustaulua.

Arvosanaksi annan tälle pelille 4.

1 kommentti:

  1. Onko tämä ihan oikeasti konsolipeli?. Vai onko tämä se lastenpeli. Aika hämäävää tehdä arvosteluita joista ei tiedä mikä konsoli.

    VastaaPoista